Česká škola 21. století 2016

Čtvrtý ročník konference Česká škola 21.století se zaměřil na digitální věk.

Jako součást doprovodného programu Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně se ve dnech 3. - 5. října uskutečnil také 4. ročník konference Česká škola 21. století. Letošní ročník nesl podtitul Průmyslová (r)evoluce 4.0 aneb Vzdělávání v digitálním věku.

Toto spojení dokazuje, že jsme na prahu nové doby, tzv. epochy digitálního věku. Očekávají se velké a razantní dopady ve všech oblastech společnosti a života člověka. Tyto dopady dle odborníků přijdou velmi brzy s vývojovou vlnou, která se vžila s pojmem Průmysl 4.0. Všichni, kdo přemýšlí o tom, jak tuto dobu zvládnout, říkají jediné: „Musí pomoci vzdělávání“. 

Zástupci českého byznysu, škol či dalších vzdělávacích institucí a státní správy tak v rámci konference představili současnou situaci, jak je český vzdělávací systém připraven na digitální éru i nastínili možné směry vývoje školství. Součástí konference jsou i speciální semináře se zaměřím na děti, učitele a města a jejich roli ve vzdělávání budoucnosti. Cílem konference bylo udělat reálný krok na cestě stát se konkurenceschopnou a inovativní zemí v digitální éře.

Konference byla rozdělena do 3. panelů, videa z jednotlivé panelů můžete zhlédnout na vložených linkách:

1. panel Já – dítě a digi věk: co mě má naučit škola

Panelisté: Daniel Lacek, Ulice dětem, o.p.s., Jan Mašek, Brain&Breakfest, Tomáš Hruda, Education Republic a Barbora Vítová, Malá technická univerzita

Zaměřili se na otázky: Co mám jako mladý člověk umět a znát až opustím bezpečí školy? Co je/bude pro můj život důležité: znalosti, dovednosti, kritické myšlení, tvořivost, odpovědnost?? Uplatním se ve společnosti s tím, co mne škola naučí…???

https://slideslive.com/38899045/ceska-skola-21stoleti-ja-dite-a-digi-vek-co-me-ma-naucit-skola

2. panel Učitel – kouč – robot: změna role ve školách

Panelisté: Hana Marešová, Univerzita Palackého, Olomouc, Ondřej Štefl, Scio, Pavel Kysilka, 6dacademy, Jiří Marek, TOS Kuřim, Václav Kubata, Nadace Depositum Bonum

Zaměřili se na otázky: Má být učitel průvodcem vzděláváním dětí školního věku, ale třeba i dospělých? Co, proč a jak mají a budou učitelé ve školách rozvíjet u žáků a studentů? Jaké schopnosti a dovednosti budou klíčové? Kreativita, iniciativa, podnikavost, osobní zodpovědnost, společenská odpovědnost, kritické myšlení, či schopnost sebe-zaměstnání se? Jsou pedagogické fakulty na přípravu učitelů pro digitální věk připraveny? A chtějí spolupracovat s vnějším světem? Chce vnější svět spolupracovat s nimi?

https://slideslive.com/38899047/ceska-skola-21stoleti-ucitel-kouc-robot-zmena-role-ve-skolach

3. panel Průmyslová města, města vzdělávání – Chytrá města

Panelisté: Silvie Pýchová, SKAV, Ediun – Města vzdělávání, Marcel Babczynski, ČS, a.s. – Chytrá města, Alexander Prokop, ESERO, vzdělávací kancelář ESA, Scientica, s.r.o. – Opening school, Břetislav Svozil, Eduspace, Brno

Zaměřili se na otázky: Město jako koordinátor vzdělávání nositelem změny ve společnosti, podpory vědy a výzkumu už od základní školy? Proč to funguje? Role škol ve městě? Jaké jsou domácí a zahraniční zkušenosti? Baťovské „Průmyslové město“ česká inovace jako vize budoucnosti

https://slideslive.com/38899046/ceska-skola-21stoleti-prumyslova-mesta-mesta-vzdelavani-chytra-mesta

 

Konferenci pořádaly naše Nadace Depositum Bonum a Erste Corporate Banking.

                                 

 Partnery konference byly Svaz průmyslu a dopravy ČR,  ESERO CZ (Vzdělávací kanceláří Evropské vesmírné agentury) a Česká asociace science center. 

                     

 

 Záštitu konferenci udělil Svaz průmyslu a obchodu

 Aktuální informace k tématu https://www.facebook.com/ceskaskolandb/